Thursday, April 14, 2011

Video yarrkksssss! Berani ke minum?

Dua tiga hari lepas kita disogokkan dengan video seorang peniaga air soya di Bangi yang meludah dalam jualannya.Tak tengok lagi? Hah jom kita layan dulu video ni.tapi ada satu peringatan.JANGAN BUAT SPEKULASI AWAL.klik sini

Dah tengok? Jadi apa pendapat korang? Korang rasa betul tak peniaga tu yang ludah? Atau peniaga tu hanya tiup dalam air soya tersebut? Bayangkan kalau korang minum air soya berwarna kekuningan..eerrrrmmmmm lazaaaattnyaaaa....haha..oppsss sabar jangan muntah dulu.

Video di atas mendapat hit yang tinggi di Youtube dan di 'share' berkali-kali di Facebook.Jadi dengan kata lainnya video tersebut memang famous la sekarang kan? Okay..jom kita fikir balik apa kesan kita bagi publisiti yang tinggi untuk video tersebut.

Kemungkinan peniaga tersebut meludah dalam air soyanya memang ada.Tetapi kemungkinan peniaga tersebut meniup dalam air soyanya pun ada.Tapi bagi aku dua-dua perbuatan ni memang tak sopan.Apa yang aku nak kata disini,kita tak patut siarkan video tu kalau kita tak pasti yang dia ludah dalam air soya yang dia jual!

Kenapa? Mudah saja...kalau betul la yang dia ludah,apa kata orang yang rekod video tersebut pergi jumpa terus dengan peniaga tersebut dan tanya sendiri.Aku pasti la dia tak akan mengaku.Hah itu la gunanya video tu.Guna la video tu sebagai umpan untuk buatkan dia mengaku.Kalau betul la yang dia tak ludah,dan dia hanya tiup saja dalam air soya tersebut,tak salah kan kalau kita pergi tegur dia.Gunakan hak sebagai pengguna.

Kalau kita menghukum tanpa usul periksa,kita akan menuang pasir dalam periuk nasi peniaga tersebut.Aku percaya rakyat Malaysia ni baik dan pemurah.Jadi apa kata kita selidik,siasat dulu sebelum kita menghukum.peace no war!

p/s:cuba bayangkan air soya+cincau+air ludah..ermmmmmm sedaappp...haha

3 comments:

adwafarahin said...

euuuuwwww yuks giler...

najwa shariff said...

betulllll.cuba selidik dulu sebelum judge.;p

ADEEYA said...

Ew! :/