Friday, August 20, 2010

First born

Assalamualaikum


BISMILLAHHIRRAHMANIRRAHIM
DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA PENYAYANG


Weeyhhh! Dah lama aku tak menulis =) Agak kekok  la bila aku start balik ber'blog' neh..Sebenarnye dah lama aku nak mula balik tulis blog tapi disebabkan kekangan masa so aku stop dulu la niat tu. Dulu sebenarnye aku dah ada satu blog tapi aku da delete blog tu.Nama blog aku dulu sama gak ngan nama blog neh. Esensi Implisit & Eksplisit. Entah kenapa aku tertarik dengan nama blog neh..hehe..Tapi ramai yang tanya apa maksud nama blog neh sebenarnye..Okay! Aku akan terangkan secara literal dan konseptual..Secara literalnya 'esensi' tu membawa maksud inti,implisit tu plak maksudnye secara langsung dan eksplisit tu maksudnye secara tidak langsung..Dari segi konseptual pulak Esensi Implisit & Eksplisit mendukung makna luahan hati aku yang terlahir dari secara langsung atau sebaliknya =) 

Aku akan isi blog aku neh dengan semua aspek..Tak kira la pasal peribadi ke,isu semasa ke,luahan perasaan ke,pendapat ke or ape2 yang aku rasakan perlu untuk aku luahkan..Maknanye sesetengah entry aku akan guna bahasa baku dan sesetengah yang lain aku akan guna bahasa santai macam yang aku guna sekarang..Sebenarnye aku akan menulis blog ikut cara aku sendiri..biar blog aku neh ada identiti dia tersendiri..Dikenali oleh blogger lain disebabkan identiti dia tersendiri..Aku xnak blog aku neh terikut-ikut dengan cara penulisan blog lain.


Aku sebenarnye dalam proses nak meng'upgrade'kan lagi blog aku neh..so buat masa neh,ini saje yang mampu aku buat untuk blog neh..Sebab aku sekarang amatlah sibuk..sibuk sesibuk-sibuknye..Tapi aku akan cuba la untuk meluangkan masa aku bersama 'Mr Blogspot' neh ;) so aku mintak maaf la sebab blog aku neh blum cukup cantik..*boleh ke blog aku neh cantik? SEGALA KESULITAN AMATLAH DIKESALI


Kalo boleh aku nak la jugak buat majlis perasmian blog aku neh..Aku nak wat majlis perasmian panggil pemimpin mane2 then potong reben ke..hah baru la grand sikit kan =p Xpun wat majlis pulut kuning ke..hehe..Iznul! Da2 cukup la mengarut~


=)

2 comments:

nurulainabdrazak said...

hahahhak!
berjangggut tunggu blog neh!;p

iznulmuazim said...

cumil gak la kalo ko berjanggut! haha