Saturday, August 21, 2010

Boooooooommmmmm!!!!!!



Tak sangka kan dah 11 hari kita berpuase..rasa macam sekejap sangat kita dah nak menghampiri pertengahan bulan Ramadhan..teringat zaman-zamna kecik dulu..setiap kali puase mesti ada bunga api ngan mercun..selalunye menber2 aku mesti jeles kat aku sebab aku banyak mercun..then diorang pun mintak sikit kat aku..aku neh dah la kedekut so aku tak bagi la kat diorang..mula la bergaduh..lepas tu buat geng masing-masing..bila dah buat geng masing-masing mesti gaduh ramai-ramai..tapi bukan bertumbuk la..kami berperang antara geng..senjatanya mercun yang ada kat tangan masing-masing la..bila diingatkan balik dah macam perang betul-betul lak..hehe..
mercun neh kira biase2 je..hehe


Bila dah masuk sekolah menengah lagi best..kat belakang asrama aku tu ada tanah lapang..so jadi port kami main mercun la..tapi bila dah bosan main mercun kami main meriam tin plak..so kami pun kumpul duit beli karbaid..kalau nak bunyi meriam tu kuat nisbah campuran air denagn karbaid tu mesti betul..baru bunyi boooooommmm! selalunye akan ada tukang campur karbaid dengan air,lepas tu tukang nyala sumbu,tukang setting tin..tukang ushar line pun ade!haha..tapi selalunye sape yang jadi tukang ushar line neh tak best sangat sebab tak dapat tengok orang bakar nyala meriam.. tapi tukang ushar line neh la yang paling penting pun sebab tugs die untuk tgk kalau-kalau ada warden datang ke tak..warden yang paling top dulu kalau wat serbuan Cikgu Pasli..perkataan serbuan tu macam polis plak kan..hehe..masa yang paling sesuai nak main meriam neh waktu subuh la..selalunya kami main hari jumaat dengan sabtu sebab esoknye tak ade kelas..lagipun warden selalunye balik kampung time neh..hehe..Alhamdulillah la selama kami main tu tak ade ape2 yang buruk jadi..bila dah habis main tu kami kejut plak membe-membe bagun sahur..so lepas kejut tu kami pun lepak kat DS(dewan makan)..sampai la subuh.


Gambar hiasan

Bila kita kenang balik rasa rindu nak kembali ke zaman sekolah kan ;)  masa yang paling indah untuk dikenang adalah masa sekolah..




AHLI KELAB MERIAM TIN

syed

yen

amnan

ammar


syahmi


amir zainol

paan

zulhusni

=)

2 comments:

nurulainabdrazak said...

ahhahk!
lawak lah semua gamba2 ko letak.
dah lain semuanye.;)

iznulmuazim said...

semua da matured da..haha