Friday, September 24, 2010

Teori konspirasi

Aku pun tak tau kenapa kebelakangan ni aku jarang nak mengupdate blog aku ni..sampai bersawang dah bolg aku ni..korang tengok kat atas sebelah kanan tu ada sawang..nampak tak? Tak nampak? memang la tak nampak sebab tak ada pun sawang..hehehe..

Korang percaya tak teori konspirasi? Sebelum tu korang tau tak apa dia teori konspirasi? Kalau korang tak tau apa dia teori konspirasi tu jom kita tanya pakcik Wiki..korang pernah dengar tak pasal perisiwa 9/11? Alaaa yang pasal World Trade Centre kat US runtuh tu..pernah dengar tak berita yang kata US sebenarnya dalang disebalik peristiwa ni tapi Afganistan yang dituduh? Inilah yang dinamakan teori konspirasi..yang paling dekat dengan masyarakat Malaysia baru-baru ni pasal iklan raya dekat TV3 tu..yang ada sorang pakcik naik beca dengan ada bunga teratai tu..iklan tu baru-baru ni dapat tentangan hebat sebab ada unsur yang bukan melibatkan  Islam..inilah yang dinamakan teori konspirasi..

Aku bukan nak bercakap pasal iklan TV3..aku tau berita tu berita basi..cuma aku nak luahkan pendirian aku pasal benda ni..aku sebenarnya bersikap natural dalam hal ni..ada benda kita boleh percaya ada benda yang kita tak boleh percaya..tapi sebenarnya kalau korang semua nak tau dalam dunia ni banyak teori konspirasi yang dibuat..teori konspirasi yang paling banyak dibuat adalah mengenai yahudi yang nak hancurkan dunia ni..

Teori konspirasi ni sebenarnya menarik untuk kita tengok balik..kadang-kadang ada benda yang logik tapi ada jugak benda yang tak masuk akal..sebab tu aku ambil pendekatan neutral dalam hal ni..kalau ada yang boleh aku percaya,aku percaya..kalau tak masuk akal,jangan harap aku nak percaya..

kalau aku cerita pun bukan best sangat pun..apa kata korang tengok je dua blog ni..dua-dua blog ni pendapat diorang berbeza....terpulang la kat korang nak berpihak yang mana..or nak berpihak kat aku yang neutral ni..tepuk dada mesti sakit..hehe..memain je..tepuk dada tanya selera..

Ni link yang aku kata tadi
1.http://ibnuyaacob.com
2.http://suhaimiramly.wordpress.com/2010/09/06/teori-konspirasi-itu-bodoh/

No comments: