Monday, August 23, 2010

asyik-asyik benda sama

Bila bukak je surat khabar mesti ada berita pasal buang bayi.Bukak je page lagi satu ada lagi kes buang bayi.Bukak lagi kes lagi satu ADA lagi kes BUANG BAYi..haish ape la nak jadi dengan rakyat Malaysia ni..Kalau bahasa mudahnya buat pandai jaga tak nak. Tau tak populasi rakyat Malaysia sekarang ni berapa? Sekarang ni Malaysia ada 28.2 juta orang rakyat tau tak! Tu yak termasuk bayi-bayi yang dibuang lagi..Kalau campurkan skali bayi-bayi yang dibuang tu aku rasa Malaysia neh ranking no 2 dalam jumlah penduduk dunia..aku agak-agak je tu..hehe..so ape la yang korang ni fikir sampai sanggup buang bayi ni?korang punya hati neh hati manusia ke hati binatang?

korang tau tak monyet yang dekat hutan tu pun pandai jaga anak diorang! Inikan lagi korang yang ada otak..Yang aku peliknya kebanyakan daripada pelaku buang bayi ni semuanya dari institusi pengajian tinggi(IPT)..memang confirm la pandai kalau dah namanya datang dari IPT kan..tapi masih gak buat perkara yang paling hina tu..inilah yang pemimpin kita kata kerajaan dah menyediakan fasiliti kelas pertama tapi rakyat kita ni masih lagi mempunyai mentaliti kelas ketiga..

Aku rasa kalau la mak bapak korang tau dari korang kecik lagi yang korang nak buang bayi bila da besar mesti mak bapak korang dah buang korang..macam apa yang korang buat sekarang..tak sedih ke korang bila tgk balik gambar-gambar bayi yang ada kat paper tu..mana tau bayi tu lah nanti akan jadi pemimpin negara..memimpin balik korang ni yang memang dah tepesong jauh ni..
tak kesian ke tengok? fikir-fikirkanlah

2 comments:

Anonymous said...

abg jenoi ni prihatin la.....
haha

iznulmuazim said...

=)