Sunday, September 26, 2010

Doa Buat Alanna

Buat masa sekarang aku akan buat review pasal blog terpilih masa aku blogwalking sebelum ni:

Entri kali ni aku nak dedikasikan khas buat ibubapa yang berjiwa kental..yang menerima dugaan dalam membesarkan anak-anak..jiwa mereka ni tabah dalam menghadapi dugaan hidup..

Aku tak malu nak mengaku yang air mata aku menitik bila aku terbaca blog diorang ni..aku tau macam mana situasi yang diorang alami sebab aku pun kehilangan adik aku masa umur dia baru je mencecah 34 hari..umur 34 hari tu tak cukup untuk dia mengenali dunia tapi kalau dah sampai masanya,pencipta-NYA yang paling berhak ke atasnya..

'Doa Buat Alanna'..nam ayang menarik perhatian aku masa aku blogwalking hari tu..bila aku bukak blognya,entry didalamnya setanding namanya..memang menyentuh jiwa..aku tak malu nak mengaku yang aku menagis setiap kali meabaca entry mummy.. ada satu entry pasal LELAKI..kalau korang baca entry ni korang akan tau apa yang dirasa oleh keluarga ni..jangan anggap seseorang lelaki itu jatuh maruahnya apabila jatuh air matanya..lelaki juga punya perasaan..namun keegoan kadangkala membataskan kesedihan..

Alanna Qish-'kami melunakkan'..namanya sahaja memang sedap didengar..sesuai dengan maksudnya..kami melunakkan..


Buat mummy,tabahkan hati kerana kita pasti adik Alanna sedang begembira di syurga..dia sedang menantikan kedatangan mummy yang dia sayangi..saya hanya mampu menyuruh mummy tabah kerana mummy yang menanggung penderitaan itu..hanya itu yang saya mampu =)

5 comments:

Yunne Osman said...

a good review to a very good blog.

iznulmuazim said...

thank you =)

cik bintang said...

hoho...sy pun da lama ikut blog ni..sgt terharu...mungkin tu la perasaan mak bila hilang arwah abg yg sulung...masa kecik lg..sy xterasa pun sbb x kenal..nice entry,,,
ops..slm perkenalan..haha.tibaa2 jea rasa nk mgomen

iznulmuazim said...

bila kita hilang seseorang baru kita menghargainye..salam perkenalan jugak..hehe

cik bintang said...

betul2...kehilangan itu sgt myakitkan