Wednesday, September 29, 2010

Laporan polis kedua telah dibuat!

NI entry yang ke 101..azam aku akan nak dapatkan entry yang ke 1000 sebelum  bulan Februari tahun 2011..

Aku dikejutkan dengan panggilan telefon daripada rakanku yang baik hati.."Weyh iznul,blogger pumpang-pumpang tu kutuk ko dalam entry dia" dia menjerit kepadaku..pekak seketika sambil otak aku mula mencerna apa yang rakan aku ceritakan..

Selang 5 minit.."hah blogger pumpang-pumpang kutuk aku? memang dasar sembang tak nak jatuh,kalau cakap semua nak heboh! si pendek tu kutuk aku? maaf..anda salah orang.." otak aku berjaya mencerna apa yang di ceritakan oleh rakanku..terlalu lama masa yang diambil untuk mencerna..mungkin kerana semalam hujan..kelembapan otakku seiring dengan kelembapan tanah yang dilimpahi hujan..

Laporan polis dibuat..aku sertakan bukti..nak tahu buktinya? ini buktinya! siasatan dilakukan..setelah 30 minit,kertas siasatan siap..begitu cepat siap? maklumlah aku ni berprofil tinggi..lihatlah betapa efisien polis di negara kita..tidak hairanlah polis di negara kita antara yang terbaik di dunia..

Berita terbaru:

Blogger pumpang-pumpang mengadakan tunjuk perasaan..memang begitu selalunya...ketidakpuasan  hati diselesaikan dengan tunjuk perasaan..entah bila akan reda masalah ini..banyak cara lain untuk selesaikan masalah..sungguh sempit pemikirannya..sebab itulah entry yang dia tulis pun tak banyak..berlainan dengan aku..aku cuba untuk mebuka pemikiran..bak kata emak aku,makin banyak mebaca,makin banyak entry..



p/s:ini gurauan semata-mata..tidak ada kena mengena dengan sesiapa..untuk makluman,blogger pumpang-pumpang adalah rakan kepada penulis..

1 comment:

ariph™ said...

baik lu masok konter post tebanyak. haha