Friday, October 1, 2010

Tips mengeringkan kasut yang efektif dan berkesan

Masa aku tengah buat kerja tadi tetiba la pulak hujan lebat..sepantas kilat aku berlari lebih laju dari Usain Bolt..matlamat aku hanya satu..oooppppsss! matlamat aku bukan nak menang tapi matlamat aku nak ambik kasut aku..

kasut aku tu aku bari basuh pagi tadi sebab esok aku nak guna..esok aku masuk SUKEM..acara berbasikal..nak tau apa tu SUKEM? klik sini..kasut aku tu tak kering lagi tapi dah hujan..macam mana ni? esok aku nak pakai apa..ni yang pening ni....
ada cadangan macam mana nak keringkan kasut aku ni?

Dah la itu satu-satunya kasut sukan yang aku ada..teringat pulak zaman aku sekolah dulu..kalau esok hari isnin lepas tu ada perhimpunan,kena la basuh kasut..kalau tak basuh kena marah dengan cikgu sebab kasut kotor..nak tau apa cara yang aku guna dulu untuk keringkan kasut? jeng...jeng...jeng....aku letak bawah peti ais..bawah peti ais  tu panas..tapi esoknya masa korang ambik kasut tu,kasut tu jadi kuning sebab panas la..hehe

Lagi satu cara nak keringkan kasut masa terdesak ialah korang masukkan je kasut tu dalam oven kat rumah korang..aku yakin  kering punya..aku dulu pun pernah buat macam tu..tapi mak aku tak tau..bila mak aku tau lepas tu,pppaaaaaaaap! rotan singgah kat punggung..sungguh nyaman rasanya ye puan-puan...

Tapi mana aku nak cari peti ais dengan oven kat sini? adoi 

iznulmuazim cakap:aku nak bakar terus kasut tu..memang konpem kering!haha

1 comment:

cikNAJWAygcumil said...

ahahahah..kasut mahal tuh.;p